1. Орган виконавчої влади, який проводить обговорення:
Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
2. Питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення:
Проект рішення Київської міської ради „Про затвердження Програми використання та охорони земель міста Києва на 2016-2020 роки”
3. Інформація про осіб, що взяли участь у обговоренні:
Мешканці столиці – відвідувачі офіційного інтернет-порталу Київської міської державної адміністрації. В обговоренні взяли участь 18 користувачів, надано 8 пропозицій
4. Інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення:
№ з/п | Пропозиція | Результат: враховано / не враховано | Підстава не врахування пропозиції |
1. | Іван Сікора: Надати інформацію в розрізі кількості (в га) в цілому інвентаризованих, облікованих земель та скільки га мають відповідні договірні відносини станом на 2015р., яка є заборгованість по сплаті, скільки відсотків договорів та яка кількість га/штук договорів укладені за ставкою менше 3% | Враховано частково | Розділ 3.3 проекту програми після табл.2 доповнено інформацією такого змісту: За станом на 01.01.2016 р. у місті укладено 7977 договорів оренди та 892 додаткових угод до них.. Одним із стримуючих факторів збільшення кількості укладених договорів оренди та надходжень коштів до міського бюджету була недосконалість чинного законодавства. Зокрема вона давала можливість використовувати землю на праві постійного користування і сплачувати за неї земельний податок у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тоді як за чинним Земельним кодексом кожний землекористувач (крім підприємств, установ, організацій державної та комунальної форми власності, організацій інвалідів та релігійних організацій) повинен користуватися земельною ділянкою на правах приватної власності або оренди. Орендна плата, за своїм мінімумом у три рази більша ніж земельний податок. Відповідно до даних автоматизованої системи ведення земельного кадастру на 01.10.2016 р. обліковується 1200 договорів оренди земельних ділянок, укладених до 22.05.2008 р. на площу 3,3 тис.га, розмір орендної плати по яких встановлено менше 3% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок. За інформацією ДФС у м. Києві, понад 800 суб’єктів господарювання декларують та сплачують орендну плату за землю у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки без внесення відповідних змін до договорів оренди. |
| Надати інформацію в розрізі кількості (в га) в цілому інвентаризованих, облікованих земель та скільки га мають відповідні договірні відносини станом на 2015 р. в розрізі різних категорій земель та їх функціонального призначення, та надходження від їх використання до бюджету Києва, стан заборгованості, скільки відсотків договорів та яка кількість га/штук договорів укладені за ставкою менше 3% | Не враховано | За категоріями земель облік відсутній, стан заборгованості визначається в цілому по орендованих землях. |
| В тексті програми зазначається про низьку ефективність використання земель промисловості, але в той же час, відсутня конкретна інформація щодо відсотку земель промисловості, які обліковуються, кількості укладених договорів в штуках та в гектарах, стан заборгованості та що буде зроблено в розрізі кожного року для вирішення існуючих проблем | Не враховано | Ефективність використання земель не пов’язана з показниками договірних відносин. |
| Те що вказано в п. 3 стосується і інших категорій земель (транспорту тощо). | Не враховано | - // - |
| Відсутній прогноз кількості га по яким будуть укладені договори оренди землі в таблиці 3, що фактично не дає змогу оцінити ефективність виконання програми. | Не враховано | Діапазон розміру орендованих земельних ділянок унеможливлює визначити у складі прогнозу площу за договорами в цілому. |
| Розроблений прогноз надходження коштів від плати за землю на 2016-2020 роки (таблиця 4) є значно заниженим та фактично не стимулює виконавців програми до належного обліку та укладення договорів із власниками та орендарями земельних ділянок. | Не враховано | Прогноз надходження коштів від плати за землю розраховувався на підставі динаміки надходжень за 2010-2015 роки та перспектив розвитку економічної ситуації. |
| Відсутнє будь-яке обґрунтування прогнозу продажу земельних ділянок в таблиці 5. | Не враховано | Прогноз обсягів продажу земельних ділянок базується на аналізу динаміки цього процесу за 2010-2015 роки та перспектив економічного розвитку. |
| При обґрунтуванні збільшення в цілому з 2016 р. надходжень від плати за землю не зазначені всі фактори, які мають впливати на збільшення надходжень, а саме, необхідність перегляду кожні 5-7 років нормативно-грошової оцінки землі, що має бути зроблене вже в 2019-2020 рр. та на це мають бути виділенні відповідні кошти у програмі. | Не враховано | Розробка нормативної грошової оцінки земель м.Києва та відповідні кошти передбачені (див. п.3 табл.7 Програми)
|
| Відсутні будь-які обґрунтування причин того, що заплановано «з 2016 року планується скоротити кількість пільговиків - суб’єктів господарювання та земельних ділянок, площа яких складає понад 55 тис. га (лісові площі, водні об’єкти, землі загального користування, заклади освіти, охорони здоров’я, органи влади тощо)» та як це вплине на утримання земель загального користування, заклади освіти, охорони здоров’я, органи влади тощо. | Не враховано | Скорочення площ пільгового режиму оподаткування передбачається здійснити за рахунок земельних ділянок, які використовуються з порушеннями законодавства, зокрема шляхом передачі в оренду їх іншим суб’єктам господарювання, на які не розповсюджуються пільги. |
| В розділі 4. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ, ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ В пункті що стосується Укладання договорів оренди земельних ділянок відсутнє зазначена кількість договорів, але відсутнє значення у га. | Не враховано | Значний діапазон розмірів земельних ділянок на стадії Програми унеможливлює пов’язати їх кількість та площу. |
| У Табл.12 Показники якості виконання програми зазначені показники, які дають можливості чітко оцінити ефективність та результативність програми в частині відсотку земель від 100%, які обліковуються та з власниками чи користувачами яких укладені договірні відносини та відбувається контроль за дотриманням виконання ними взятих договірних зобов’язань. | Не враховано | Оцінка якості виконання програми проведена шляхом порівняння динаміки витрат коштів міського бюджету та отриманих додаткових надходжень від реалізації заходів програми |
2. | Петро Тестов: Необхідно передбачити значно більші суми на "Розробка проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та | Не враховано | Розробка зазначених проектів землеустрою повною мірою задовольняється на об’єкти місцевого значення. Проект НПП „Голосіївський” розроблятиметься за кошти державного бюджету. |
| Необхідно перед прийняттям програми передивитись чинний генплан Києва, аби прибрати з нього заплановані забудови цінних природоохоронних земель - зокрема озер на Осокорках (де планується створення ландшафтного парку), Совських ставків тощо | Враховано | Ці питання будуть вирішені в процесі землеустрою конкретних територій |
3. | Михайло Петелицький: Проект жодним чином не забезпечує екологічного розвитку та оздоровлення міста. Не передбачено визначення екологічних зон, які потребують збереження, охорони чи відновлення. | Враховано | При розробленні проектів організації територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів, що передбачені цією Програмою, пропозиції мають бути детально проаналізовані і реалізовані. |
4. | Іван Сидорчук: Де оцінка результатів виконання програми використання та охорони земель міста Києва на 2011-2015 роки, яка затверджена рішенням Київської міської ради від 17.02.2011 року №32/5419 ??? | Не враховано | Порядок розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві, затверджений рішенням КМР від 29.10. 2009 №520/2589 не передбачає у складі проекту Програми такої оцінки результатів |
| Розробка проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) межі міста Києва | Не враховано | Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі міста Києва розроблявся в 1995-1999 роках та був відкоригований у 2012 році на діючій на той час законодавчій базі. |
| Організація землеустрою та ведення міського земельного кадастру | Не враховано | У відповідності з Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні” та „Про столицю України – місто-герой Київ” міська рада може ініціювати необхідність внесення змін до окремих законодавчих актів, а міський голова – брати участь у підготовці проектів законів України, законодавчих актів Президента і Кабінету Міністрів України, що стосуються міста Києва |
| Необхідно внести зміни до Законів України „Про оцінку земель” та „Про Державний земельний кадастр” щодо надання органам місцевого самоврядування повноваження видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. | -//- | -//- |
| Удосконалення нормативно-правового забезпечення регулювання земельних відносин, підвищення ефективності використання земель | -//- | -//- |
| передбачити, що надання у користування земельної ділянки здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель у випадках, коли нерухоме майно, розташоване на ній, введено в експлуатацію, а цільове призначення, визначене у клопотанні про її оформлення, відповідає містобудівній документації; | -//- | -//- |
| встановити, що для визначення ціни у разі продажу земельної ділянки без земельних торгів та на земельних торгах ціна земельної ділянки (стартова ціна земельної ділянки) визначається за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки, яка затверджується в установленому порядку; | -//- | -//- |
| внести зміни до Земельного кодексу України щодо виключення необхідності погодження продажу Кабінетом Міністрів України земельних ділянок комунальної власності іноземним державам та іноземним юридичним особам; | -//- | -//- |
| внести зміни до Земельного кодексу України в частині приведення кола суб’єктів, яким можуть бути продані земельні ділянки відповідно до видів підприємств, передбачених Господарським кодексом України, зокрема юридичним особам, заснованим за законодавством України, до яких серед інших відносяться іноземні підприємства, але в статутному капіталі яких іноземна інвестиція становить 100%, підприємства, у статутному (складеному) капіталі яких є іноземна інвестиція (спільні підприємства, підприємства з іноземними інвестиціями); | -//- | -//- |
| ураховуючи, що Земельним кодексом України не передбачена розстрочка придбання земельних ділянок після проведення земельних торгів, пропонується внести зміни до Кодексу, передбачивши замість «трьох банківських днів» можливість сплати відповідних коштів протягом «тридцяти банківських днів»; | -//- | -//- |
| внести зміни до Земельного кодексу України передбачивши, що якщо орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання погодженого у встановленому порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без законних підстав не прийняв рішення про надання земельної ділянки у користування, то таке рішення вважається прийнятим. | -//- | -//- |
| Законодавством не визначено термінів оформлення правовста-новлюючих документів на землю, що сприяє безвідповідальному ставленню суб’єктів господарювання до обов’язковості оформлення прав на земельні ділянки, які ними використовуються для різних цілей. Необхідно внести відповідні зміни до Податкового кодексу України з метою створення правових підстав справляння плати за землю власниками об’єктів нерухомого майна, які не оформили право власності або оренди на землю. | -//- | -//- |
| Контроль за використанням та охороною земель |
|
|
5. | Ірина Гайдукова: А, що міськрада буде розглядати проект бюджету на 2015 рік (п.4)? | Враховано частково | В проекті рішення (п.4) буде вказано період 2016-2020 роки.
Внесення змін до Кримінально-процесуального кодексу України є самостійним завданням і в цій Програмі не передбачається. |
6. | Антон Пузань: Прошу київську міську владу звернути окрему увагу на "ефективність" використання земель комунальної та державної власності вздовж так званої промислової зони річки Либідь та відповідним ущільненням данних територій із подальшим збільшенням прибережно-охоронної смуги річки Либідь та зміної статусу деяких земель із промислових на рекреаційні!!! | Враховано | Це питання буде розглянуто у складі Генерального плану міста та планами земельно-господарського устрою території |
7. | Володимир Безбах: Слід ініціювати розширення меж міста Києва. Всі, хто пам'ятає ще першу назву першої ж гілки метрополітену в Україні знає, що в Києві її називали Святошино-Броварською, бо м.Бровари, хоч і формально є райцентром Київської області, насправді - це житловий масив коло межі столиці, який міг би стати просто частиною Дніпровського району столиці України міста-героя Києва. | Не враховано | Питання зміни адміністративно-територіального устрою Київського регіону не було предметом Програми використання та охорони земель м. Києва |
5. Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення:
Пропозиції, які погоджені відповідно до пункту 4 звіту, включені в проект рішення Київської міської ради „Про затвердження Програми використання та охорони земель міста Києва на 2016-2020 роки”