1. Орган виконавчої влади, який проводив обговорення:
Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
2. Питання або назва проєкту акту, винесеного на обговорення:
Проєкт Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2024-2026 роки та звіт про стратегічну екологічну оцінку (далі – проєкт Програми та звіт СЕО).
3. Інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні:
Мешканці міста Києва – користувачі Єдиного вебпорталу територіальної громади міста Києва (https://kyivcity.gov.ua/).
У громадському обговоренні проєкту Програми та звіту СЕО, проведеному в період з 28 липня 2023 року до 27 серпня 2023 року, в якому взяли участь 8 користувачів Єдиного вебпорталу територіальної громади міста Києва (https://kyivcity.gov.ua/), з них підтримали проєкт Програми та звіт СЕО – 8, не підтримали – 0, відсутні запропоновані редакції / пропозиції.
Також, в обговорені проєкту Програми взяло участь Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок», які надали свої пропозиції.
4. Інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення:
- Пропозиції щодо доповнення проєкту Програми та звіту СЕО, які надійшли від Об’єднання профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок» у межах обговорення проєкту Програми та звіту СЕО, що надійшли електронною поштою, зазначеною у повідомленні про обговорення.
№ | ПІБ, дата та час отримання зауваження або пропозиції | Текст зауваження або пропозиції | Враховано / | Підстава не врахування пропозиції |
Член комісії Київської міськпромради з питань соціально-економічних інтересів і соціального захисту В. Гречушна (Пропозиція) | Промисловість та розвиток підприємництва Додати заходи та преференції, які стосуються проведення досліджень і розробки нових конкурентоспроможних технологій, матеріалів, виробничих процесів та обладнання; питання реалізації міжнародних проектів кооперації виробництв, технічного переоснащення та модернізації існуючих виробничих потужностей. Організація певних тематичних виставок, творчих семінарів, грандів, буде не тільки залучати додаткові кошти для міста, але й буде сприяти розвитку промисловості та розвитку підприємництва. Наразі дуже важливе питання в напрямку створення привабливих умов для залучення робочої сили з інших міст, в тому числі з тимчасово окупованих територій, при цьому важливою буде розробка додаткових заходів в напрямку підприємництва задля розбудови існуючих об'єктів соцзахисту, наприклад, спортивних та оздоровчих об’єктів міста Києва. Це дозволить зробити робочу силу більш здоровою, сильною і буде сприяти більш якісному і більш ефективному використанню трудового потенціалу | Враховано
| Передбачено заходами в межах секторів Програми «Промисловість та розвиток підприємництва» та «Ринок праці». Крім того, виконання запропонованих заходів передбачено в межах Комплексної київської міської цільової програми сприяння розвитку підприємництва, промисловості та споживчого ринку на 2019- 2023 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 12 листопада 2019 року № 59/7632
| |
Член комісії Київської міськпромради з питань соціально-економічних інтересів і соціального захисту В. Гречушна (Пропозиція) | Інвестиції Спланувати програми держгарантій і преференцій для великих індустріальних підприємств міста, осучаснення існуючих технологій виробництв задля відповідності сучасним екологічним європейським нормам і стандартам, які вкрай важливі для густозаселених міст та областей. Залучення додаткових інвестиції в напрямку державно-приватного партнерства в соціальній сфері дозволить більш ефективно використовувати існуючі державні соціальні об'єкти, в тому числі і відомчі, для реалізації сучасних програм, наприклад: для вирішення житлових питань, створення умов для реалізації державних програм оздоровчого та реабілітаційного направлення. Інвестиції в напрямку використання існуючих державних програм «Здорова Україна», «Здорова нація», «є-Оселя», «Екологія 2023-2026», або впровадження інших державних програм і проектів будуть не тільки сприяти залученню додаткових коштів у бюджет міста, але й дозволять підвищити корпоративну культуру, згуртувати трудові колективи, зменшать психоемоційне напруження, особливо в умовах воєнного стану | Враховано | Передбачено заходами в межах сектору Програми «Інвестиції» та Умови 1 «Бюджетно-фінансова політика розділу ІІІ «Умови та ресурсне забезпечення розвитку міста». Одночасно зазначаємо, що розробка програми державних гарантій і преференцій для великих індустріальних підприємств міста, осучаснення існуючих технологій виробництв задля відповідності сучасним екологічним європейським нормам і стандартам, які вкрай важливі для густозаселених міст та областей, належить до компетенції центральних органів виконавчої влади, що забезпечують політику у відповідній сфері | |
Член комісії Київської міськпромради з питань соціально-економічних інтересів і соціального захисту В. Гречушна (Пропозиція) | Ринок праці Ринок праці, зазвичай формує відповідні умови роботи, адекватний рівень зарплати, проживання, механізми соціального захисту, тощо. Оскільки будівництво житлових будівель має тенденцію до скорочення, то доцільним було би додати програми забезпечення житлом, юридичне, банківське і страхове узгодження процедур лізингу на будівництво нового житла чи модернізацію (або капремонт) вживаного житла, в напрямку надання відповідних преференцій, чи дотацій для оплати проживання та комунальних платежів, для тих, хто не має власного житла і вимушений винаймати житло, або користуватися гуртожитками, хостелами, готельними комплексами, тощо. На ринку праці є сімейні люди, або ті, хто планує створити сім’ю, тому слід враховувати і питання, пов’язані з наявністю кімнат для дитячих ігор, територіальною доступністю шкіл та дитячих садків, зон розвитку дітей, тощо | Враховано | Передбачено заходами в межах сектору Програми «Соціальна підтримка та допомога». Крім того, у м. Києві діють Міська цільова програма забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на 2022‑2024 роки (рішення Київської міської ради від 14 липня 2022 року № 4889/4930) та Міська цільова програма «Турбота. Назустріч киянам» на 2022-2024 роки (рішення Київської міської ради від 7 жовтня 2021 року № 2726-2767), в межах яких передбачено виконання запропонованих заходів | |
Член комісії Київської міськпромради з питань соціально-економічних інтересів і соціального захисту В. Гречушна (Пропозиція) | Розбудова міста і земельні відносини Місто має зосередитися на питаннях покращення транспортних розв’язок, зупинки громадського транспорту мають бути більш досконалими і мають ефективно закривати пасажирів від дощу і сонця, і також доцільно б було обладнати сучасними електронними табло з розкладом руху, ще розклад руху муніципального транспорту слід узгоджувати з режимом роботи великих підприємств, організації, навчальних закладів, тощо – з тим, щоб «забрати пасажира» у таксі й маршруток, це також збільшить надходження в бюджет міста. Гостро стоять питання створення нових бомбосховищ і доступності існуючих. Розбудовувати слід і парки: створювати зони реабілітації, в тому числі за рахунок співпраці з благодійними організаціями, шляхом державо-комерційного партнерства для більш ефективного використання існуючого майна. Це може бути такий симбіоз, наприклад, разом з тваринницькими фермами, або з залученням громадських організацій захисту тварин створення невеличких контактних зоопарків, або міні (сімейних) зооферм, тощо. З одного боку безпритульні тварини, які опинились на вулиці в наслідок війни отримають не тільки дім, а ще і ветеринарний нагляд, з іншого боку – це буде дієва допомога у реабілітації та соціалізації постраждалих від воєнних дій, як цивільних (особливо дітей), так і військових. Це може напрямок розбудови екологічних парків з басейнами або озерами, наприклад. Це може напрямок розбудови ресторанів чи буфетів локаворства, наприклад. Це може напрямок розбудови окремих зон відпочинку: наприклад, організація ігрових майданчиків, зон з гамаками і палатками, місць для риболовлі, катамаран-зон, тощо. Серед питань розбудови міста виникає потреба в відновленні пошкодженого житла і промислових об’єктів. Ці питання можна також врегулювати відповідними державними гарантіями, партнерськими відносинами в приватно-державному секторі, зосередившись на спрощенні процедур закупки будівельних матеріалів і проведенні тендерних процедур для закупки будівельних матеріалів, пільгових комунальних послуг, як для фізичних осіб, так і для юридичних. Окремим питанням є - створення ідеології виховання та навчання дітей в нових умовах – в умовах війни. Це можуть бути заняття он-лайн, відео уроки, навчальні телепрограми, вайбер, телеграм опитування, тому постає питання забезпечення додаткових Wi-Fi майданчиків. Нові навчальні форми мають дати простір для розвитку творчої особистості. Доцільно було б розробити і реабілітаційні заходи для відновлення вразливої дитячої уяви і психіки, психологічні консультації для батьків та вчителів для кращої адаптації дітей – вимушених переселенців. Також мають працювати в місті відповідні спеціалісти і має бути організовані центри психологічної підтримки в організаціях і на підприємствах, особливо таких, де працевлаштувалися вимушені переселенці | Враховано | Передбачено заходами в межах секторів «Транспорт та міська мобільність», «Публічний простір», «Освіта», «Охорона здоров’я та здоровий спосіб життя», «Екополітика та охорона довкілля», «Безпека та цивільний захист» та «Соціальна підтримка та допомога». Крім того, в м. Києві діє низка міських та комплексних цільових програм, в межах яких передбачено виконання запропонованих заходів |
5. Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення:
Проєкт Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021‑2023 роки та звіт про стратегічну екологічну оцінку пройшли громадське обговорення.