1. Орган виконавчої влади, який проводить обговорення:
Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
2. Питання або назва проєкту акта, винесеного на обговорення:
Проєкт розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху».
3. Інформація про осіб, що взяли участь у обговоренні:
Мешканці міста Києва – відвідувачі офіційного Інтернет-порталу Київської міської державної адміністрації. В обговоренні проєкту прийняли участь 63користувача, з яких підтримало проєкт розпорядження26користувача, не підтримали проєкт розпорядження – 37, запропоновано пропозицій - 13.
4. Інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення:
№ п/п | ПІБ, дата та час отримання зауваження або пропозиції | Текст зауваження або пропозиції | Враховано / не враховано | Підстава не врахування пропозиції |
1. | Юрій Василюк 29.01.2020 15:47 (Пропозиція) | Зменшити одноразовий тариф на проїзд у громадськогму транспорті до 7 гривень. Інши тарифи в таблиці також зменщити в мінус 1 гривню. | Не враховано | Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. З детальним економічним обґрунтуванням підвищення тарифів 2018 році, які також враховували підвищення заробітної плати працівникам підприємств транспорту, можна ознайомитись на офіційному сайті Департаменту економіки та інвестицій за посиланням . Згідно інформації розміщеної за цим посиланням, підвищення тарифів у 2018 році передбачало збільшення заробітної плати працівників підприємств транспорту в середньому на 25% в порівнянні із середньою заробітною платою за 2017 рік. Так, середня заробітна плата водіїв наземного авто- та електротранспорту, що працює у звичайному режимі руху, склала: за 2017 рік – 10 489 грн за 2018 рік – 14509 грн за 2019 рік – 17 774 грн. |
2. | Олександр Томазов 31.01.2020 11:00 (Пропозиція) | Разовий проїзд - 25 грн.
| Не враховано | Досвід запровадження проїзних квитків на тиждень, а також квартальних та річних проїзних квитків без суттєвих знижок свідчить про відсутність попиту на ці види квитків. Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. Діючим законодавством не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками та відсутня можливість збільшувати розмір тарифу (тобто вартість разового проїзду 1 пасажира) за рахунок суттєвих знижок, що можуть бути враховані при розрахунку вартості проїзних квитків для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. |
3. | Яковенко Сергій 31.01.2020 17:38 (Пропозиція) | У всьому світі вважають, що оптимальна вартість необмеженого місячного проїзного | Не враховано | Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно доПорядків формування тарифів затверджені наказами Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.03.2007 № 191 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену)», від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» та наказу Міністерства інфраструктури України від 25.11.2013 № 940 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)» (далі – Порядки), якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту та зональних тарифів. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. Досвід запровадження проїзних квитків на тиждень без суттєвих знижок свідчить про відсутність попиту на ці види квитків. |
4. | Дмитро Краснов 31.01.2020 23:27 (Пропозиція) | Учні шкіл, що навчаються у Києві повинні їздити безкоштовно | Враховано | На сьогоднішній день на загальнодержавному рівні не прийнято жодного нормативно-правового акту, який встановлював би право пільгового (безоплатного) проїзду для учнів денної форми навчання. У проєкті розпорядження передбачено, що вартість місячних проїзних квитківдля школярів встановлюється із знижкою 75% від вартості місячного проїзного квитка для громадян. Одночасно з цим, в місті Києві рішенням Київської міської ради від 18.12.2018 № 459/6510 «Про затвердження міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2019-2021 роки» надано право безоплатного проїзду в міському пасажирському транспорті міста Києва незалежно від форми власності, який працює у звичайному режимі руху, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, місце проживання яких зареєстроване у місті Києві, та особам, взятим у місті Києві на облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, яким не надано право пільгового проїзду відповідно до законодавства України, зокрема - учням (вихованцям) закладів загальної середньої освіти, в тому числі ліцеїстам військових ліцеїв, на підставі учнівського квитка. |
5. | Дмитро Пилипенко 01.02.2020 01:09 (Пропозиція) | Данное ценообразование, не стимулирует пассажиров пользоваться проездными. | Не враховано | Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. Також встановлення державних регульованих цін здійснюється шляхом видання нормативно-правового акта відповідно до компетенції державного органу. Діючим законодавством не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками та відсутня можливість збільшувати розмір тарифу (тобто вартість разового проїзду 1 пасажира) за рахунок суттєвих знижок, щоможуть бути враховані при розрахунку вартості проїзних квитків для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. Так, зокрема, рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 16.08.2018 № 1739 встановлені діючі на цей час у Вінниці тарифи на послуги з перевезення пасажирів та вартість місячних проїзних квитків у міському транспорті, у якому не зазначено можливість пересадки продовж 30 хв з моменту оплати проїзду використовуючипроїзний квиток. |
6. | Андрій Дашко 02.02.2020 14:18 (Пропозиція) | Прошу переглянути ціни на 24/48/72 годині та місячні проїзді квитки. | Не враховано | Досвід запровадження проїзних квитків на тиждень, а також квартальних та річних проїзних квитків без суттєвих знижок свідчить про відсутність попиту на ці види квитків. Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. Інші питання не стосуються змісту проєкту розпорядження та будуть направлені за належністю для відповідного розгляду. |
7. | Василина Красовська 02.02.2020 14:33 (Власна редакція) | Погоджуюсь із попередніми пропозиціями, дуже необхідна можливість безкоштовної пересадки протягом 20-60 хвилин. І не лише у наземному, але й щоб така можливість діяла і при здійсненні пересадки з автобусу до метро, чи навпаки. Треба зменшити вартість безлімітного проїзного та збільшити у декілька разів штрафи за безквитковий проїзд, без можливості для спійманого "зайця" вийти на наступній зупинці. Якщо проблема в тих, які не платять за проїзд у громадському транспорті, то інші пасажири не повинні вирішувати цю проблему за свої кошти. Наймайте штат дійсно кремезних контролерів - проблема несплати за проїзд вирішиться за півроку. | Не враховано | Проєктом розпорядження передбачено, що місячні проїзні квитки можуть придбавати як фізичні так і юридичні особи. Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків, якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками та відсутня можливість збільшувати розмір тарифу (тобто вартість разового проїзду 1 пасажира) за рахунок суттєвих знижок, що можуть бути враховані при розрахунку вартості проїзних квитків для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. На сьогоднішній день на загальнодержавному рівні не прийнято жодного нормативно-правового акту, який встановлював би право пільгового (безоплатного) проїзду для учнів денної форми навчання. У проєкті розпорядження передбачено, що вартість місячних проїзних квитків для школярів встановлюється із знижкою 75% від вартості місячного проїзного квитка для громадян. Одночасно з цим, в місті Києві рішенням Київської міської ради від 18.12.2018 № 459/6510 «Про затвердження міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2019-2021 роки» надано право безоплатного проїзду в міському пасажирському транспорті міста Києва незалежно від форми власності, який працює у звичайному режимі руху, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, місце проживання яких зареєстроване у місті Києві, та особам, взятим у місті Києві на облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, яким не надано право пільгового проїзду відповідно до законодавства України, зокрема - учням (вихованцям) закладів загальної середньої освіти, в тому числі ліцеїстам військових ліцеїв, на підставі учнівського квитка. Проїзд пільгових категорій громадян здійснюється відповідно до вимог законодавства. Питання посилення контролю за сплатою проїзду є слушним та буде направлено за належністю для врахування в подальшій роботі щодо надання транспортних послуг. |
8. | Алексей Штанько 02.02.2020 17:39 (Пропозиція) | 1. Почему в "безлимитном" проездном нет город ской электрички? Разовый - 25 грн. | Не враховано | Проєктом розпорядження передбачено, що місячні проїзні квитки можуть придбавати як фізичні так і юридичні особи. Крім того, у місячному проїзному квитку на всі види транспорту вартістю 1300 грн. передбачено можливість використання його в міській електричці. Досвід запровадження квартальних та річних проїзних квитків без суттєвих знижок свідчить про відсутність попиту на ці види квитків. Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими, тобто відшкодовувати витрати на виробництво товару або надання послуги та забезпечувати прибуток. Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків, якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками та відсутня можливість збільшувати розмір тарифу (тобто вартість разового проїзду 1 пасажира) за рахунок суттєвих знижок, що можуть бути враховані при розрахунку вартості проїзних квитків для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства.
|
9. | Олексій Мироненко 02.02.2020 18:26 (Пропозиція) | Підтимую пропозиції Дмитра Пилипенка (01.02.2020 01:09). | Не враховано | Проєктом розпорядження передбачено, що місячні проїзні квитки можуть придбавати як фізичні так і юридичні особи. Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків,якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. |
10. | Іван Черниш 02.02.2020 19:46 (Пропозиція) | На жаль, запропонована тарифна сітка до електронного квитка мало того що не використовує можливості електронного квитка, так ще й суттєво погіршує умови для пасажирів, оскільки вводяться обмеження на кількість поїздок в місячних проїзних квитках, а безлімітний проїзний квиток коштує захмарних 1300 ₴, що навіть в абсолютному значенні дорожче ніж в більшості міст Європи. | Не враховано | Проєктом розпорядження передбачено, що місячний проїзний квиток на всі види транспорту вартістю 1300 грн. передбачає можливість використання його в міській електричці. Досвід запровадження проїзних квитків на тиждень, а також квартальних та річних проїзних квитків без суттєвих знижок свідчить про відсутність попиту на ці види квитків. Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків, якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства.
|
11. | Дмитро Сумін 03.02.2020 23:14 (Власна редакція) | Вартість надто висока, в т.ч. у порівнянні з тарифами ЄС. Ніяких заохочень купувати проїздні квитки немає. Переваги електронного єдиного квитка не використовуються. | Не враховано | Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків, якими визначено, що тарифи на послуги з перевезення розраховуються на 1 пасажира - виходячи із планових економічно обґрунтованих витрат на перевезення та загального обсягу перевезених пасажирів. Порядками не передбачений механізм формування тарифів (а не вартості проїзного квитка) на визначений час поїздки з можливістю пересадки між видами транспорту та зональних тарифів. Крім того Порядками не передбачений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. Інші питання не стосуються змісту проєкту розпорядженнята будуть направлені за належністю для відповідного розгляду. |
12. | Олексій Ткаченко 04.02.2020 03:56 (Пропозиція) | Я пропоную замість системи проїздних внести зміни у систему електронного квитку за зразком Лондону та деяких інших міст світу: | Не враховано | Формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів здійснюється відповідно до Порядків, якими не визначений механізм формування вартості проїзних квитків із знижками для їх привабливості. У зв’язку з цим, збитки підприємств транспорту, що виникають внаслідок надання знижок при встановленні вартості проїзних квитків, компенсуються за рахунок місцевого бюджету. Враховуючи це, зазначені пропозиції можуть бути реалізовані після внесення відповідних змін до діючого законодавства. |
13. | Максим Демченко 07.02.2020 15:39 (Пропозиція)
| У проєкті розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2020 № 254-пр «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху» передбачити пункт 11 наступного змісту: "Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій, Департаменту транспортної інфраструктури затвердити порядок розподілу доходів від реалізації проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху." Пункт 11 вважати відповідно пунктом 12. | Не враховано | Питання не стосується змісту проєкту розпорядження.
|
Усі пропозиції та зауваження, що надійшли під час обговорення проекту розпорядження Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і не стосуються його змісту, направлені за належністю.
5. Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення:
За результатами проведеного громадського обговорення щодо вартості оплати проїзду у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху, у зв’язку з введенням в промислову експлуатацію автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті міста Києва незалежно від форм власності, проєкт розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху» буде видано в редакції, яка запропонована для громадського обговорення.
Заступник директора Департаменту –
начальник управління цінової політики Олена СТРИЖИУС