КМДА Київська міська державна адміністрація


13 січня 2015

Звіт про проведене громадське обговорення проекту розпорядження Київської міської державної адміністрації «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху»

1. Орган виконавчої влади, який проводить обговорення:

Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

2. Питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення:

Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху»

3. Інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні:

Мешканці міста Києва (відвідувачі офіційного веб-порталу Київської міської державної адміністрації та громадяни, що скористалися «гарячою» телефонною лінією управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій)

4. Інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення

В обговоренні проекту розпорядження прийняли участь 1719 користувачів, в т.ч. на офіційний інтернет-портал Київської міської державної адміністрації надійшло 449 пропозицій, ознайомитися з якими можна за посиланням: http://projects.kievcity.gov.ua/projects/view.php?P=57; на електрону адресу управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій надійшло 46 пропозицій; на «гарячу» телефонну лінію управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій надійшло 12 пропозицій.

За підтримку підготовленого проекту розпорядження висловилися 272 респонденти, проти – 1371.

Типові пропозиції від киян наведені у таблиці:

№ з/п

Пропозиція

Результат

Причина неврахування пропозиції

1

Стосовно незгоди з підвищенням тарифів на перевезення пасажирів

Не враховано

Тарифи на проїзд в м. Києві залишаються незмінними з 2008 року. За цей час відбулись певні зміни в економіці країни та міста:

- зросла мінімальна заробітна плата з 545,00 грн (станом на 01 жовтня 2008 року) до 1 218,00 грн (з 01 грудня 2013 року), або в 2,2 рази;

- підвищилась середня заробітна плата по м. Києву – з 3024 грн до 5427 грн (жовтень 2014 року), або в 1,8 рази, та по Україні – з 1781 грн до 3509 грн, або в 2,0 рази;

- збільшились тарифи на електроенергію - з 0,2436 грн з ПДВ за 1 кВт-год (2008-2010 роки) до 0,4194 грн з ПДВ за 1 кВт-год (з 01.06.2014 року), або в 1,7рази;

- зросли ціни на дизельне паливо - з 5,56 грн/літр (у 2008 році) до 16,00 грн/літр (у листопаді 2014 року), або в 2,9 рази, та бензин з 3,73 грн/літр (у 2008 році) до 16,55 грн/літр (у листопаді 2014 року) або в 4,4 рази,

що призвело до збитковості надання послуг з перевезення пасажирів та необхідності перегляду тарифів, а подальше навантаження на міський бюджет в умовах сьогодення не є доцільним.

2

Підтримка підготовленого проекту розпорядження

Враховано

 

3

Щодо необхідності покращення якості надання транспортних послуг

Не враховано

Не належить до суті розпорядження.

Пропозиції направлені за належністю для врахування в подальшій роботи щодо організації транспортного обслуговування.

Одночасно просимо звернути увагу, що підвищення якості надання послуг неможливо без наявності достатніх обігових коштів

4

Стосовно обмеження кількості поїздок для пенсіонерів або заборони безоплатно користуватися транспортом в години пік

Враховано

Порядки формування тарифів затверджені наказами Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.03.2007 № 191 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену)»,  від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» та наказ Міністерства інфраструктури України від 25 листопада 2013 року № 940 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)».

Відповідно до цих порядків тарифи розраховуються  виходячи із загального обсягу перевезених пасажирів (платних і безплатних), тобто скасування пільг не впливає на розмір тарифів.

Одночасно повідомляємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 80-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» значно скорочуються пільги, що надаються окремим верствам населення.

Пропозиція направлена за належністю для опрацювання.

5

Щодо скасування  пільг для всіх категорій громадян, особливо тих, які мають право безоплатного проїзду за службовою ознакою (працівники СБУ, МВС тощо) або надання адресної матеріальної допомоги найбільш незахищеним верствам населення (інваліди, пенсіонери тощо)

Не враховано

Відповідно до діючих порядків формування тарифів, затверджених наказами Міністерства інфраструктури України, тарифи розраховуються  виходячи із загального обсягу перевезених пасажирів (платних і безплатних), тобто скасування пільг не впливає на розмір тарифів.

Одночасно повідомляємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 80-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» значно скорочуються пільги, що надаються окремим верствам населення.

Пропозиція направлена за належністю для опрацювання.

6

Стосовно підвищення вартості тарифів на 1 поїздку при одночасному зменшенні вартості проїзних квитків

Не враховано

Київська міська державна адміністрація неодноразово зверталась до Міністерства інфраструктури України, яке є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сферах транспорту, стосовно внесення змін до діючих порядків формування тарифів щодо можливості збільшення вартості разової поїздки за рахунок суттєвих пільг, які надаються в проїзних квитках, але ці пропозиції не враховані.

В подальшому Київська міська державна адміністрація продовжить роботу у цьому напрямку.

7

Щодо встановлення вартості проїзду в залежності від дальності поїздки

Не враховано

Порядками формування тарифів не передбачена можливість встановлення вартості проїзду в залежності від дальності поїздки.

Також реалізація цієї пропозиції потребує придбання додаткового обладнання в КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс", що потребує додаткових капітальних видатків на ці цілі.

Дані пропозиції будуть враховані в майбутньому.

8

Стосовно незгоди із запропонованою вартістю проїзних квитків

Не враховано

Для соціального захисту киян оскільки в  метрополітені запроваджена автоматизована система проходу пасажирів, проектом розпорядження запроваджуються проїзні квитки на метрополітен (окремо або з іншими видами транспорту) в трьох варіантах: з обмеженням кількості поїздок до 46 (оскільки кількість робочих днів в місяці становить 21-22 дні і лише як виняток – 23 дні), з обмеженням кількості поїздок до 60, а також без обмеження кількості поїздок. При цьому для киян, які користуються метрополітеном лише в робочі дні, вартість проїзних квитків збільшиться з 95,00 до 150,00 грн., або лише на 58%, для киян, які користуються метрополітеном 60 разів на місяць, – у 2 рази з 95,00 до 190,00 грн.

Також киянам надається можливість одноразово придбати 50 поїздок в метрополітені по 3,50 грн. за 1 поїздку.

9

Щодо поступового підвищення тарифів

Не враховано

Пропозиція буде врахована в майбутньому

10

Згода сплачувати за проїзд в метрополітені не більше 3 грн, а за проїзд наземними видами транспорту – 2,00 грн.

Не враховано

Економічно обґрунтований тариф на послуги з перевезення пасажирів метрополітеном, який покриває витрати з надання цих послуг та забезпечує технічний розвиток підприємства, становить 4,48 грн., на послуги з перевезення пасажирів наземними видами транспорту (автобус, трамвай, тролейбус, фунікулер), який покриває витрати КП «Київпастранс» на надання цих послуг та забезпечує оновлення рухомого складу трамваїв і тролейбусів, становить 3,60 грн., на послуги з перевезення пасажирів міською електричкою - 5,51 грн.

Оскільки різниця в тарифах повинна бути відшкодована за рахунок міського бюджету, а  подальше навантаження на міський бюджет в умовах сьогодення неможливо, пропозиція не може бути реалізована.

11

Щодо необхідності проведення незалежного аудиту діяльності підприємств транспорту та опублікування результатів аудиту

Враховано частково

Департаментом економіки та інвестицій направлено звернення до керівництва міста про необхідність визначення на конкурсних засадах організації, яка проведе незалежний фінансовий аудит діяльності комунальних підприємств транспорту за 2014 рік та врахованих при формуванні тарифів планових показників на 2015 рік, оприлюднення результатів аудиторського звіту та прийняття рішення у випадку, якщо при проведенні перевірки матимуть місце факти непідтвердження окремих витрат

12

Стосовно необхідності висвітлення інформації щодо обґрунтованості тарифів

Враховано

Інформація щодо перегляду тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху, 12.12.2014 розміщена на офіційному інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації в розділі «Інформація Департаменту економіки та інвестицій» за посиланням https://kievcity.gov.ua/news/19170.html

13

Щодо ліквідації автобусів, які працюють в режимі маршрутного таксі

Не враховано

Не належить до суті розпорядження. Пропозиції направлено за належністю

14

Стосовно   покриття за рахунок доходів від реклами потреби в підвищенні тарифів на проїзд

Не враховано

Розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва регулюється Порядком розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253. Згідно з пунктом 3.1.1 цього Порядку договори з балансоутримувачами та рекламорозповсюджувачами на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва укладає КП «Київреклама», а підприємствам транспорту залишається лише певний відсоток, визначений рішенням про бюджет міста Києва (на 2014 рік це 12,5% відсотків від отриманих надходжень).

Слід зазначити, що 75 % від отриманих надходжень від реклами в комунальних підприємствах транспорту – це надходження до міського бюджету.

Одночасно просимо звернути увагу, що відповідно до діючих порядків формування при проведенні розрахунку тарифів витрати підприємства зменшуються на доходи від іншої операційної діяльності (оренда, реклами тощо).

При цьому, розмір таких доходів на 2015 рік в КП "Київський метрополітен" становить лише 24,5 млн грн, тобто 1,3%  від повної собівартості послуг в розмірі 1840,0 млн. грн., в КП "Київпастранс" – 11,3 млн .грн., що є 0,7% від повної собівартості послуг в розмірі 1529,1 млн. грн.

15

Щодо запровадження картки-гаманця

Не враховано

Не може бути реалізована без придбання відповідного програмного забезпечення 

16

Стосовно використання пластикових карток (обмеженості терміну їх використання, кількості поїздок, яка може бути одноразово придбана, неповернення невикористаних поїздок тощо)

Не враховано

Ця норма діє в м. Києві тривалий час відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.11.2009 № 1277, яким встановлено діючі розміри тарифів та вартість проїзних карток. Проектом розпорядження збільшена, в порівнянні із діючою, загальна кількість поїздок на безконтактній пластиковій картці (з 50 до 100 поїздок) для можливості одноразового придбання 50 поїздок по 3,50 грн за 1 поїздку. Одночасно просимо звернути увагу, що у разі постійного використання картки, такі картки залишається діючими і не потребують заміни. Термін дії картки закінчується виключно у разі, якщо протягом 6 місяців її не було поповнено  або використано.

Також, з метою економії власних коштів, просимо киян придбавати на безконтактну пластикову картку таку кількість поїздок, яка може бути використана протягом 6 місяців.

Усі пропозиції, що надійшли під час обговорення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і не стосуються суті розпорядження,  направлені за належністю до Департаменту транспортної інфраструктури, Департаменту соціальної політики,  КП "Київський метрополітен", КП "Київпастранс"  для відповідного реагування в межах повноважень. 

 

5. Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення

За результатами обговорення прийнято до уваги об’єктивну необхідність покращення фінансового стану підприємств транспорту – КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс", одним із шляхів якого є наближення тарифів на послуги з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом, який працює у звичайному режимі руху, до економічно обґрунтованого рівня із одночасним збереженням вартості проїзних квитків для соціального захисту населення, яке постійно користується транспортом загального користування, що передбачено проектом розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху».

 



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.