КМДА Київська міська державна адміністрація


13 січня 2015

Звіт про проведене громадське обговорення проекту рішення Київської міської ради "Про затвердження міської цільової Програми облаштування та розвитку велосипедної інфраструктури у м. Києві на 2015 - 2019 роки"

1. Орган виконавчої влади, який проводить обговорення:

Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

2. Питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення:

Проект рішення Київської міської ради "Про затвердження міської цільової програми облаштування та розвитку велосипедної інфраструктури у місті Києві на 2015 - 2019 роки"

3. Інформація про осіб, що взяли участь у обговоренні:

Мешканці міста Києва (відвідувачі офіційного веб-порталу Київської міської державної адміністрації та громадяни, що скористалися «гарячою» телефонною лінією КБУ «Контактний центр міста Києва»)

4. Інформація про пропозиції, що надійшлидо органу виконавчої влади за результатами обговорення:

 

№ з/п

Пропозиція

Результат

Підстава не врахування пропозиції

1

Якщо можливо, додайте до переліку перспективних велодоріжок у Дарницькому районі рекреаційний (тобто "здоровий туризм") маршрут, який проходив би від станції метро Осокорки, далі вздовж останнього ряду дачної забудови аж до озер та кругом них, зі зворотнім "виїзом" до Епіцентру. Там не так багато роботи, а буде прекрасний маршрут "для всієї родини". До речі, заодно прибереться стіттєве звалище біля в"їзду до дачного масиву. Навіть хай в"їзд буде платний, цей маршрут вартий того.. До речі, там же, біля озер за рахунок інвестора можна зробити якісь дитячі розважальні качелі-каруселі. Попит буде, бо навіть у мініатюрному сквері біля метро Позняки яблуку нема де впасти....

Враховано

 

2

Ідея суто популістська, якщо не сказати безглузда у нашій сьогоднішній ситуації:

1. Спочатку облаштуйте дороги й тротуари: без ям, кривих-косих люків і водостоків, нанесіть нормальну розмітку й впорядкуйте дорожні знаки. На переходах приберіть бордюри з тротуарів, влаштуйте плавні переходи, як у цивілізованих країнах.

2. Приберіть парковки з тротуарів та перших (а то й других!) смуг проїжджої частини, замість сотні торговельних центрів краще облаштуйте у місті паркінги. Забезпечте виділені смуги для руху муніципального пасажирського транспорту.

3. Ліквідуйте "пережиток перебудови" - маршрутки. Через них створюються затори на зупинках. Саме водії маршруток становлять найбільшу небезпеку, у тому числі для тих же велосипедистів. До того ж, маршрутки - жахливі забруднювачі повітря, бо експлуатуються "на ізнос". 

4. Приберіть з тротуарів МАФИ, що заважають пішоходам і погіршують видимість для водіїв.
От після цього можна буде приступити до обговорення "проблеми" велосипедних доріжок. 

А то складається таке враження, що у нас у місті все дуже-дуже добре. От тільки велосипедних доріжок і не вистачає!...

Не враховано

1. Норма по заниженню бордюрів затверджена у ДБН В.2.2-17-2006 і висота бордюрів не має перевищувати 5см.

 

2. Питання щодо незаконного паркування має вирішуватись на рівні Верховної ради шляхом внесення змін до чинного законодавства. Питання забезпечення виділених смуг для руху муніципального пасажирського транспорту не стосується порушеного в Програмі питання.

 

3. Політика роботи громадського транспорту не стосується порушеного в Програмі питання.

 

4. Робота по боротьбі з незаконним встановленням малих архітектурних форм (тимчасових споруд) ведеться в рамках впровадження Комплексної схеми  розміщення тимчасових споруд (Департамент містобудування та архітектури) http://kga.gov.ua/kompleksna-skhema-rozmishchennya-timchasovikh-sporud

 

 

3

Не витрачайте гроші на хоча й потрібні речі, але не ті нині часи. Це марнотратство таке саме як і ВАЙ-ФАЙ в метро.

Не враховано

Зауваження не містить конкретної пропозиції.

4

Не нужно слишком много максимализма. Этот утопический план, особенно в такие времена, нереально воплотить. Все, что нужно велосипедисту - немного места у края проезжей части. Отсюда вывод: придумать что-то с парковкой, чтобы не приходилось выезжать во 2 полосу, хотя бы пару раз в год мыть дороги от песка и битого стекла. В идеале - выделить велополосу спецразметкой или разрешить ездить по полосе ОТ, которые тоже нарисовать и следить за ними. Все эти проекты "велодорожек" нарисованных на тротуаре или проходящих рядом, в Киеве качественно сделать нереально, т.к. слишком много переделывать - уже существующая планировка дорог в 95% случаев физически не позволяет разместить в каком-либо месте качественную велодорожку. Поэтому на такие проекты нужно выделять деньги триста раз подумав и только в рамках полной перестройки участка. Приоритетные места, где нужна велополоса или хоть какое-то решение - развязки и перекрестки. На прямых участках дорог можно вполне обойтись без этого при условии чистой обочины без парковки на ней. Этого полностью хватает для комфорта велосипедистов.

Не враховано

На карті програми зображені веломаршрути. Це не велодоріжки по всіх напрямках, форми велоруху (велодоріжка, велосмуга, рух смугами громадського транспорту і т.п.) будуть визначатись інженерами на етапі проектування маршрутів з огляду на містобудівну ситуації, швидкість та інтенсивність руху автомобілів, тощо.

5

Запропонована редакція проекту не враховує проблему недотримання ПДР як велосипедистами, так і пішоходами та автомобілістами. 

 


Погана якість узбічь, відкриті і сяк-так залатані водостоки, нечітка і суперечлива розмітка - це головні бар'єри для велоруху у Києві, і саме з цим варто боротися у першу чергу. Велосипедисти, що вже їздять, ризикують не дожити до світлих часів, коли все місто буде для них.
У центральній частині міста, де все запарковано, а тротуари - це просто пекло, жодна велодоріка не протягне довго, хіба якщо відгородити її відбійниками і парканами.


Пропозиція: частину коштів спрямувати на упорядкування зон, де рух велосипедистам дозволено відповідно до ПДР.

Також було б доцільно надати перелік джерел, відповідно до яких було розроблено запропонований план.

Частково враховано

Програма передбачає проведення соціальної кампанії з підвищення безпеки руху та дотримання ПДР велосипедистами та автомобілістами. 

 

На карті програми зображені веломаршрути. Це не велодоріжки по всіх напрямках, форми велоруху (велодоріжка, велосмуга, рух смугами громадського транспорту і т.п.) будуть визначатись інженерами на етапі проектування маршрутів. У випадку прокладання маршрутів на проїзній частині зазначені недоліки будуть ліквідовані.

 

Пропозиція незрозуміла.

 

 

 

Перелік джерел інформації та методології розробки програми додані у міську цільову програму.

6

В настоящий момент данный вопрос не считаю актуальным. Хотя имею одно важное замечание. Киеву нужно обязательно принять нормы по требованию к инфраструктуре для велосипедистов, которые должны обязательно учитываться во всех будущих и может даже существующих новостроях. Чем раньше это произойдет тем лучше.

Не враховано

Розробка рекомендацій щодо облаштування велопарковок у новобудовах передбачається  міською цільовою програмою у 2016 році.

7

Тратить 20 млн грн в период войны на строительство веломаршрутов - наибольшая глупость, которую только можно допустить. Уже не первый год по Киеву ездят тысячи велосипедистов и большая часть из них скажет, что велодорожки им не нужны. Первоочередными сложностями для велосипедистов являются:

 

1) опасные перекрестки, мосты - достаточно разметок и знаков, напоминающих о приоритете велосипедистов перед автомобилями;

2) опасное состояние правой полосы на дороге, по которой мы, велосипедисты, и передвигаемся. Сломанные ливневки, неровный асфальт, непродуманные остановки общественного транспорта - эти проблемы можно решить в рамках общего ремонта дорог;

 

3) неготовность большинства водителей воспринимать велосипедистов как равноправных участников движения - в этом направлении достаточно будет большего количества знаков, напоминающих, что велосипедисты существуют и на дорогах (особенно на самых популярных для велосипеда дорогах); большего количества социальной рекламы. Когда автомобилисты привыкнут к мысли, что велосипед на дороге - норма, они начнут обращать внимание и на знаки, и на самих велосипедистов. 
Уже существующие велодорожки, "построенные" на пешеходной части создают большую опасность, чем передвижение по дороге рядом с машинами. К тому же, из-за непродуманных ПДД велосипедисты не имеют права объехать опасный участок, а, выходит, должны подвергать свою жизнь опасности. Зачем множить неудавшиеся проекты, при этом, не пытаясь исправить уже существующие? 

4. Совместное использование дорог машинами и велосипедами - наиболее оптимальное решение с учетом того, что количество существующих велосипедистов еще очень далеко того числа, которое необходимо для создания выделенных веломаршрутов, которые, к тому же, добрую половину года будут простаивать без дела - погодные условия и неровности Киева не располагают к массовому использованию велосипедов в зимнее время.
5. Искренне надеюсь, что проект будет пересмотрен, с учетом нелегких времен для нашей страны - этим деньгам можно найти более полезное применение.

Не враховано

Мережа веломаршрутів та заходи з підвищення безпеки руху та популяризації велотранспорту розраховані, в першу чергу, на потенційних, а не існуючих користувачів велосипедного транспорту.

 

 

 

1-2. Усі перераховані проблеми існуючих велосипедистів також мають вирішуватись в рамках реалізації цієї програми, адже веломаршрут – це не обов’язково виділена велосипедна доріжка.

 

 

 

 

 

3. Соціальна реклама та підвищення обізнаності водіїв щодо присутності велосипедистів також передбачені програмою.

 

4. Іноземні дослідження та практики свідчать про те, що спочатку створюються умови для безпечного та комфортного руху велосипедистів, і лише потім може відбутись суттєве збільшення кількості людей, які користуються велосипедом як транспортом у місті, а не навпаки. 

 

5. Реалізація Міської цільової програми планується коштом міського бюджету та позабюджетних джерел фінансування.

Натомість, фінансування оборони країни виконується з державного бюджету.

8

Вважаю це за популізм. Ми не взмозі зараз якісно втілити цей проект. Буде щось плюгавеньке. Це марнотратство. Більш нагальна потреба - багатоповерхові паркінги з невеликою ціною.

 

Зауваження не містить конкретної пропозиції/альтернативної редакції, для включення в проект міської цільової програми.

9

Пані та панове. Пропоную визначитись навіщо місту велоінфраструктура.
Як велосипедист с 14-річним стажем, що катає як влітку, так і взимку, маю декілька зауважень щодо обоговорюваної програми.
Намагатимусь коротко, щоб не марнувати ваш дорогоцінний час.

Щодо єфективності пересування на велосипеді з точки А в точку Б.

По-перше, є дуже корисна річ, як виділена смуга для міського транспорту. Остання інновація на проспектах Ватутіна та Московському, між Троещиною та Петрівкою. Левова частина трафіку на цю смугу не заїздить, що також дуже суттєво поліпшило безпеку пересування на велосипеді, оскільки в межах цієї смуги збільшився життевий простір та дистанція для маневру, оскільки на відстані поодинока фігура значно легше ідентифікується, ніж у потоці машин. До того ж, так велосипед не заважає пішоходам. Будь-який бажаючий може це перевірити особисто. За весь свій досвід це перший раз, коли різниця до та після настільки істотна. Тому я за те, щоб місто отримувало більше виділених смуг, а велосипедисти мали право на них пересуватися. Смуга використовується круглий рік та планово ремонтується, на відміну від велодоріжок, які взимку нікому не потрібні.

По-друге, місто вже побудовано, причому так, що на ряді ділянок фізичних можливостей для подальшого розширення не має, де втиснути велодоріжку можна лише за рахунок існуючих автошляхів або тротуарів, що створює певні незручності як першим, так и другим, так в більшості випадків і самим велосипедистам, оскільки на таких смугах виростають МАФи, туалети, або взагалі доріжка перетинає станцію метро, а правила дорожньго руху не зважають на те що на велодоріжці бабця сьомки продає та забов'язують їхати лише по доріжці. Бажаючі пересвідчитись та зацінити зручність таких іновацій, можуть проїхатись по Здолбуновскій, проспекту Перемоги та Харківському шоссе, де розташовані так звані велодоріжки, які чомусь не користуються шаленим попитом. Цей пункт як додатковий аргумент на користь попереднього.

Стосовно паркінгів.
У велоспільноті сформувалося залізне правило - хочеш побачити свого залізного коня знову, то не залишай його без нагляду. Замки або не працюють, або працюють 50/50. Це не вчора придумали, хто ігнорує таке просте правило стає рано чи піздно пішоходом. Тому паркінги мають бути з охороною, така послуга може бути оплачувана, проте, звісно, вартість парковки для велосипедиста має бути меншою, ніж для автомобіліста, оскільки велосипед займає менше місця.

Ще наостанок делікатний момент.
Оскільки країна перебуває у досить непростій ситуації, в котрій велодоріжки не є пріорітетною задачею номер один, можливо варто кошти перенаправити туди, де вони потрібніші.
Мені відомо, з яким скрипом ми збирали копійки на броніки весною та буде непросто пояснити людям, що в цей же час ми тут будували велодоріжки.

Можливо ця краплина в морі стане потрібним імпульсом.
Дякую за увагу.

Не враховано

1-2. Програмою передбачено облаштування веломаршрутів – шляхів руху велосипедистів. Форми велоруху на кожному шляху (відокремлена велодоріжка, велосмуга, рух смугами громадського транспорту тощо) визначається на етапі проектних робіт.

3.Міською цільовою програмою передбачено облаштування перехоплюючих охоронюваних паркінгів  біля станцій метрополітену.

 

3. Реалізація Міської цільової програми планується коштом міського бюджету та позабюджетних джерел фінансування.

Натомість, фінансування оборони країни виконується з державного бюджету.

 

10

Саме головне для комфорту пересування на велосипеді - це "жодних різких перепадів чи бордюрів", як вірно сформульовано в тексті проекту. Але це потрібно робити не тільки на основних веломаршрутах, а й на звичайних тротуарах на перехрестях та інш. Бо до веломаршрутів І та ІІ категорії ще потрібно доїхати по звичайній ділянці. Це, мабуть, повинна бути загальноміська норма для перетинів тротуарів дворовими проїздами, та перехресть автошляхів.
Пропозиція - зробити загальну норму для всіх перетинів тротуарів дворовими проїздами, та перехресть автошляхів - без різких перепадів чи бордюрів. Не тільки на шляхах веломаршрутів.

Не враховано

Норма по заниженню бордюрів затверджена у ДБН В.2.2-17-2006 і висота бордюрів не має перевищувати 5см.

 

Питання щодо незаконного паркування має вирішуватись на рівні Верховної ради шляхом внесення змін до чинного законодавства.

 

Робота по боротьбі з незаконним встановленням малих архітектурних форм (тимчасових споруд) ведеться в рамках впровадження Комплексної схеми  розміщення тимчасових споруд (Департамент містобудування та архітектури) http://kga.gov.ua/kompleksna-skhema-rozmishchennya-timchasovikh-sporud

11

На мою думку, на сьогодні втілення такого проекту межує з неможливим. Відокремлені велодоріжки чудова річ, але як забрати 1.6 м з шляхів, де права смуга зазвичай запаркована? Тим більше там, де смуг може бути лише дві, такі місця є (вул. Артема, наприклад).
Без відбійника машини там і залишаться, тобто результату не буде. З ним така зміна створить значний конфлікт з автомобілістами.

Малювати доріжку на тротуарах не панацея. Пішоходи в нас не розуміють призначення смуги, пересуваючись по ній як звичайно. Це значно ускладнює рух як велосипедиста, так і пішоходів, створюючи такі самі небезпечні умови, як і при русі велосипеда по звичайному тротуару, без доріжки (що й заборонено ПДД).
Це не говорячи про стихійну торгівлю та архітектурні перешкоди, як то бордюри, клумби, реклама та ін.

Як на мене, перед діями в даному напрямку потрібно вирішити ситуацію з паркуваннями авто в правій смузі і на тротуарах (ефективна система штрафів, підземні й надземні парковки). Це дасть змогу визначити місця, де реально можливо розмістити велодоріжку а також розвантажить автошляхи через збільшення вільного місця на смугах.

Заплановані кошти вважаю за краще витратити на означені проблеми з авто або в інших сферах.

Не враховано

Питання щодо незаконного паркування має вирішуватись на рівні Верховної ради шляхом внесення змін до чинного законодавства.

 

12

3. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) потребу у видатках на здійснення заходів з реалізації міської цільової програми облаштування та розвитку велосипедної інфраструктури у місті Києві на 2015-2019 забезпечувати виключно за позабюджетні кошти.

Не враховано

З огляду на світовий досвід велосипедна інфраструктура в місті має реалізовуватись містом та за рахунок бюджетних коштів, оскільки в подальшому створена інфраструктура має обслуговуватись та утримуватись відповідними міськими структурами.

Однак вся необхідна супутня інфраструктура може реалізовуватись за позабюджетні кошти.

Наразі ведеться пошук донорських коштів для фінансування зазначеного проекту програми.

13

Якщо піднімете тарифи на проїзд, то це буде вкрай актуально.
P.S. Дороги спочатку НОРМАЛЬНО відремонтуйте.

Не враховано

Зауваження не містить конкретної пропозиції/альтернативної редакції, для включення в проект міської цільової програми.

14

Сама идея правильная и нужная. Все больше людей пользуются велосипедами и необходимо обеспечить их безопасность. НО! Насколько этот проект важен сейчас для города, когда ПЕШЕХОДЫ не могут безопасно передвигаться в пешеходных зонах, по тротуарным дорожкам. Водители чувствуют себя безнаказанно, едут где хотят и как хотят, а пешеходы должны придумывать куда им отпрыгнуть, чтобы пропустить машину на узком тротуаре, особенно зимой, когда скользко и кругом снег. Такая ситуация не только в центре, в спальных районах еще хуже. В правилах дорожного движения четко прописано - НЕЛЬЗЯ передвигаться машинам в пешеходной зоне (исключение спецтранспорт). Почему же никто не принимает меры для решения этой проблемы. Ведь если машины едут на пешеходов в пешеходных зонах, спасут ли велосипедистов специальные дорожки?

Не враховано

Програма передбачає проведення соціальної кампанії з підвищення безпеки руху та дотримання ПДР велосипедистами та автомобілістами. 

 

Питання щодо незаконного паркування має вирішуватись на рівні Верховної ради шляхом внесення змін до чинного законодавства.

 

15

Безглузді матеріальні витрати у преддефолтному стані країни: Перенести розгляд справи до сталого росту ВВП країни.

Не враховано

Зауваження не містить конкретної пропозиції/альтернативної редакції, для включення в проект міської цільової програми.

16

Не розумію навіщо розмазувати програму на 5 років? Це щоб можна всі 5 років людям лапшу на вуха вішати, що "ми працюємо", а також просто ходити на роботу? Все це можна побудувати за ОДИН рік, паркінги, як велосипедні, так і автомобільні для розвантаження проїздної частини будуються швидко - каркас побудували, провели освітлення, нанесли розмітку, от і весь паркінг. Велодоріжка з оболоні на поділ і так вже є, лишилося нанести розмітку, а ви її аж на 2017 рік поставили, що збираєтеся робити з нею всі ці три роки? Пропоную утиснути період реалізації вашої програми до одного року зі збереженням запропонованого об'єму робіт.

Не враховано

Через необхідні обсяги робіт та фінансування запропоноване рішення не є досяжним

17

Для початку вирішіть проблеми з парковкою. При теперішній ситуації, коли у нас запарковані всі тротуари, не-реально робити не те що велодоріжки - часто і пішоходам неможливо пройти.

Не враховано

Питання щодо незаконного паркування має вирішуватись на рівні Верховної ради шляхом внесення змін до чинного законодавства.

 

18

В схемі не передбачені магістральні шляхи в центр з Харківського масиву (Дарницький міст, Південний міст)
Відсутні пакінги біля зупинок міської електрички

Не враховано

Магістральні шляхи з Дарницького району до центру передбачені через міст Патона та Дарницький міст. Таке рішення прийняте на основі аналізу містобудівної ситуації та вихідних умов безпеки руху на різних мостових переходах. Велопарковки біля зупинок міської електрички проектом міської цільової програми передбачені планом заходів на 2015 рік (п.4)

19

Добрий день.
Велодоріжки будуються відповідно до робочого проекту. Робочий проект розробляється відповідно до ДБН та Сніп. ДБН по будівництву велодоріжек не змінювався з радянських часів. Тому, для того, щоб побудувати якісні велодоржки, які стали би популярними серед киян, для початку треба змінити ДБН та СНіП! 
Я пропоную, робочій групі підготувати зміни до підзаконних законодавчих актів, які регулюють будівництво доріг та велодоріжек та надати на погодження ці зміни до відповідних органів виконавчої влади. Тільки після затвердження цих змін, можна починати розробляти проектну документацію.

Не враховано

Ця робота вже ведеться і до міністерства регіонального розвитку були подані пропозиції змін ДБН 2.3-5-2001 “Вулиці та дороги населених пунктів” у частині проектування велоінфраструктури. Рекомендації готувались робочою групою інженерів та представників органів місцевого самоврядування за консультації експертів з Німеччини. Більше про це: http://velotransport.info/?p=3871

 

20

Самая крупная статься - асфальтирование 609000грн за 100 м2. Или 1м2 за 6090грн

 

Первые 3 ссылки в гугле.

http://www.asfaltirovanie.com.ua/tsenyi

http://www.regdorstroy.kiev.ua/price-asfaltirovanie.html

http://www.asfalt.kiev.ua/price_asfalt.html

 

Цена за 1м2 колеблется в диапазоне 100-200грн с учетом гравийной подложки+асфальтового покрытия и земельных работ.

Я сам думал, что дороже асфальтирование стоит, но вот такие цифры гуляют в интернете...

 

То же самое по некоторым другим пунктам.

 

Люди умирали, чтобы власть не воровала деньги.

Враховано

В таблиці орієнтовної вартості робіт у статті витрат на асфальтування була допущена друкарська помилка:

609,20 буде замінено на 60,92.

За цією аналогією перевірено вартість усіх робіт з укладання/ремонту асфальтного покриття.

 

 

21

1. Додати посилання на дослідження, базуючись на результатах якого було обрано порядок реалізації інфраструктурних проектів по районам міста(наприклад, щоб можно було зрозуміти, чому Солом'янка у 2015)

2. Для очікуваних результатів(Позитивний економічний вплив на велосипедний туризм, ріст цін на нерухомість уздовж озеленених доріг та стежок тощо) - додати методи підрахунку показників, що дозволять незалежно їх перевіряти(як вимірюються витрати пов'язані із транспортними заторами, тощо)

3. Додати у планбюджет попередні виміри показників ефективності до початку роботи програми(щоб було з чим порівнювати)

4. Додати регулярну публікацію інформації про стан проекту(кожні 2 тижні) у загально доступних джерелах із можливістю слідкування за новинами(сторінка у Facebook, тощо)

Частково враховано

  1. Враховано
  2. Прийнято до уваги.
  3. Вже є в програмі (Табл. Індикатори перевірки ефективності виконання програми, колонка станом на 2014 рік)
  4. Враховано

 

5. Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.

 

  1. Вказати в проекті міської цільової програми методологію розробки схеми та принципів обрання пріоритетних маршрутів
  2. Надати в проекті міської цільової програми джерела інформації щодо методології
  3. Надати в проекті міської цільової програми визначення терміну “велошлях”
  4. Додати в проект міської цільової програми рекреаційний маршрут у Дарницькому районі, який проходив би від станції метро Осокорки, далі вздовж останнього ряду дачної забудови аж до озер та кругом них, зі зворотнім "виїздом" до Епіцентру.

 



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.